Označení a k čemu slouží jehly na karburátoru: Jak seřizovat karburátor WALBRO Maximální otáčky motoru: Jednoduše řečeno - dám plný plyn a "točím" jehlou H tak, aby otáčky motoru byly co nejvyšší.
L - jehlou seřizuješ volnoběh a přechody.
H - Jehlou maximální otáčky.
Jinak je taky doporučené základní nastavení jehel 1.25 na L i H a pak doštelovat podle chodu a situace.
Polohy obou jehel se současně promítají do chodu motoru a jedna ovlivňuje druhou.
Tedy pokud šáhneš do jedné, zpravidla musíš šáhnout i do druhé.
Návod na nastavení Walbro:
1. Nechte běžící motor zahřát po dobu 60-90 sekund (závisí na okolní teplotě a kvalitě chlazení) na volnoběh. Pak pomalu
přidejte plyn (POZOR MODEL MUSÍ BÝT ZAJIŠTĚN PROTI POHYBU) .
2. nastavte motoru maximální otáčky pomocí jehly karburátoru označené „H“ při maximálním plynu.
3. Stáhněte plyn a nastavte směs pro stabilní volnoběh jehlou karburátoru označenou „L“. Pak použijte stejnou jehlu na
nastavení plynulého přechodu z volnoběhu do plného plynu. Správně nastavený motoru bude mít stabilní nízký volnoběh a
nebude zvyšovat ani snižovat volnoběžné otáčky po stažení plynové klapky na volnoběh. 4. Pokud motor mírně zvyšuje otáčky při staženém plynu je příliš chudý.
ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste volnoběh znovu.
5. Na druhé straně pokud motor otáčky při volnoběhu snižuje, je příliš bohatý.
ŘEŠENÍ:. Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste volnoběh znovu
6. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento pomalu a pozdě akceleruje je příliš chudý.
ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vlevo (povolte ji) a zkuste akceleraci znovu.
7. Pokud máte motor ZAHŘÁTÝ a po přidání plynu tento „brblá a pomalu akceleruje až zhasíná“ je příliš bohatý.
ŘEŠENÍ: Otočte jehlou „L“ mírně vpravo (utáhněte ji) a zkuste akceleraci znovu.
Můžou nastat tři případy:
1- otáčky nejsou nejvyšší - utáhnout jehlu
2- otáčky jsou v pořádku - nechat tak
3- otáčky nejsou nejvyšší - motor se jakoby dusí - povolit jehlu
Je to jenom věc sluchu..