Je definována jako výška auta připraveného k jízdě měřena od země k šasí. (Pokud je šasí na koncích jakoliv vyhnuté, měří se k rovné části šasí) Světlá výška má přímý vliv na přilnavost auta, neboť mění jeho těžiště a centrum rotace. Rozdíl mezi světlou výškou zadní a přední nápravy ovlivňuje způsob jak bude auto skákat a po skoku dopadat.
Menší světlá výška
Vyšší stabilita
Dobré na hladké tratě.
Vyšší světlá výška
Nižší stabilita
Dobré na nerovné tratě a skoky
Vpředu výš než vzadu
Zvyšuje přenos váhy na zadní nápravu při přidání plynu
Zvyšuje stabilitu
Snižuje ovladatelnost
Vepředu níž než vzadu
Zvyšuje přenos váhy na předek při brždění nebo ubrání plynu
Zvyšuje ovladatelnost
Snižuje trakci na zadní nápravě
Při skoku může způsobovat střemhlavý let.
Světlá výška se nastavuje přepětím pružin tlumičů.
Volně přeloženo z HUDY Off-Road Setup Book
Vyšší světlá výška
Nižší stabilita
Dobré na nerovné tratě a skoky
Vpředu výš než vzadu
Zvyšuje přenos váhy na zadní nápravu při přidání plynu
Zvyšuje stabilitu
Snižuje ovladatelnost
Vepředu níž než vzadu
Zvyšuje přenos váhy na předek při brždění nebo ubrání plynuZvyšuje ovladatelnost
Snižuje trakci na zadní nápravě
Při skoku může způsobovat střemhlavý let.
Světlá výška se nastavuje přepětím pružin tlumičů.