Je definována jako výška auta připraveného k jízdě měřena od země k šasí. (Pokud je šasí na koncích jakoliv vyhnuté, měří se k rovné části šasí)    Světlá výška má přímý vliv na přilnavost auta, neboť mění jeho těžiště a centrum rotace. Rozdíl mezi světlou výškou zadní a přední nápravy      ovlivňuje způsob   jak bude auto skákat a po skoku dopadat.

           

                                                                                                                                           

                                                                                     Menší světlá výška

                                                                                         Vyšší stabilita

                                                                                       Dobré na hladké tratě.

                                                   Vyšší světlá výška

                                                        Nižší stabilita

                                           Dobré na nerovné tratě a skoky

 

                                                Vpředu výš než vzadu

                        Zvyšuje přenos váhy na zadní nápravu při přidání plynu

                                                     Zvyšuje stabilitu

                                                   Snižuje ovladatelnost

 

                                            Vepředu níž než vzadu 
                Zvyšuje přenos váhy na předek při brždění nebo ubrání plynu

                                             Zvyšuje ovladatelnost

                                       Snižuje trakci na zadní nápravě

                              Při skoku může způsobovat střemhlavý let. 

                  Světlá výška se nastavuje přepětím pružin tlumičů.

 

 

 

                                    Volně přeloženo z HUDY Off-Road Setup Book