Stabilizátor se snaží držet auto v zatáčce v rovnoběžné pozici s vozovkou. Autu projíždějícímu levotočivou zatáčku se odlehčuje levé kolo a tím vlastně ztrácí kontakt

 ( přilnavost ) s vozovkou, snadno tedy může dojít k přetočení modelu.

Stabilizátor pomáhá levé kolo přitlačit k vozovce. Čím více se auto naklání k dané straně (v případě levotočivé zatáčky - na pravou stranu),

tím větší silou stabilizátor působí na odkloněné kolo tak, aby mělo trvale kontakt s vozovkou.

Mělo by platit, že čím tužší stabilizování kol,tím lepší by měl mít model vlastnosti. Ale pozor,stabilizováním se snižuje trakce a auto se může v zatáčkách stát hůře

ovladatelným.Vše záleží na typu daného podvozku, světlosti, nastavení tlumičů a dalších faktorech.  

                           

                                    

                                                        Převzato z internetu